۱۳۸۸ آذر ۱۰, سه‌شنبه

هنگامه شهيدي به شش سال و 91 روز حبس محكوم شد

هنگامه شهيدي، روزنامه نگار و مشاور امور زنان ستاد انتخاباتي مهدي كروبي كه پس از اعلام نتايج انتخابات دستگير شده بود، از سوي شعبه 26 دادگاه انقلاب به شش سال و 91 روز تحمل حبس محكوم شد.

محمد مصطفايي، وكيل حانم شهيدي در گفت و گويي با بخش فارسي بي بي سي گفت كه حكم صادر شده "منصفانه نيست" و او به اين حكم اعتراض خواهد كرد.

آقاي مصطفايي با اين نظر كه موكل او از هر اتهامي كه در كيفرخواست او بوده بري است، ابراز اميدواري كرد كه خانم شهيدي در دادگاه تجديد نظر تبرئه شود.

"اقدام عليه امنيت كشور از طريق اجتماع و تباني به قصد بر هم زدن امنيت كشور از طريق حضور در اغتشاشات"، "فعاليت تبليغي عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي از طريق مصاحبه با شبكه ضد انقلاب بي بي سي"، "امضاء بيانيه هاي برخودار از جنبه تبليغي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران" و "توهين به رياست جمهوري ايران" از جمله اتهامات هنگامه شهيدي بوده است.

در حكم صادره عليه خانم شهيدي كه آقاي مصطفايي آن را بر روي سايت خود منتشر كرده، آمده است كه دادگاه خانم شهيدي را در خصوص" تبليغ عليه نظام جمهوري اسلامي ايران به يك سال حبس تعزيري و بابت تباني و اجتماع و عضويت در تشكيلاتي كه عليه امنيت كشور اقدام نموده است به پنج سال حبس تعزيري و بايت توهين به رئيس جمهوري كشور اسلامي ايران به نود و يك روز حبس تعزير ( جمعا به شش سال و سه ماه و يك روز حبس تعزيري ) محكوم نمود."

خانم شهيدي ماه گذشته به قيد وثيقه اي صد ميليون توماني موقتا از زندان اوين آزاد شد. او پيش از آزادي موقت دست به اعتصاب دارو و غذا زده بود كه نهايتا به دليل ضعف شديد جسماني به بهداري زندان اوين منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر